Friday, January 2, 2009

GELANGGANG BELUM DIBUKA: WAN FARID SUDAH DIFITNAH

Dari blog: Sahabat-Gunung

Wan Farid kaki perempuan. Menyesal aku sokong Wan Farid. Menyesal aku datang ke Kuala Terengganu.

Tak percaya Wan Farid kaki betina, tengok gambar ini. Ini sudah membuktikan betapa ‘berahi’nya dan bernafsunya Wan Farid berkaraoke bersama perempuan ini. Tengoklah, kalau tak percaya....

Tapi inilah lumrah manusia, kata pun nak ‘Membangun Bersama Islam’, ….niat jahat dan PHD :Perasaan Hasad Dengki masih menebal dalam diri kita. Perasaan tak puas hati terhadap satu sama lain, masih tidak mampu kita buangkan jauh dalam diri kita. Wan Farid baru sahaja diumum sebagai calon BN dalam PRK Kuala Terengganu, aku pun dengan semangat berkobar-kobar dah jauh memandu sejauh 430km dari Kota Damansara untuk menyumbangkan tenaga membantu calon BN dalam pilihan raya ini.

Tup-tup, keluar plak pic ini yang terbukti terselit niat jahat dan berprasangka buruk yang bertujuan jahat untuk menjatuhkan dan membuang rasa hormat pengundi terhadap Wan Farid… Seterusnya pasti tidak mengundi Wan Farid dalam Pilihan Raya Kecil nanti.

Siapa wanita tersebut…. Adakah Wan Farid curang. Hakikatnya suasana mendung dan human yang agak lebat di Kuala Terengganu ini tidak mendingin pejuang-pejuang dan musuh-musuh BN dari dalam mahupun luar untuk menabur fitnah dan dakyah palsu untuk memburuk-burukkan calon BN dan UMNO khususnya.

Hakikatnya, aktiviti keluarga yang hakikatnya baik untuk dicontohi bersama menjadi ‘alat’ kepada sestina pihak untuk memburuk-burukkan seseorang, khususnya dalam suasana hangat pilihan raya ini.

Inilah sebenarnya. Nilailah sendiri siapa Wan Farid dan siapa yang JAHAT sebenarnya. Nilailah sendiri, siapa yang jahat sebenarnya?

Wanita yang sedang menyanyi bersama beliau itu adalah anak saudaranya sendiri dalam majlis perjumpaan keluarga di rumah seorang saudara yang turut dihadiri anggota keluarganya termasuk isteri dan anak-anak beliau, selain ibu bapa anak saudaranya itu malah bapa kepada anak saudaranya itu turut berada di tempat berkenaan ketika gambar itu diambil.

"Abang saya ada, ayah dia (anak saudara) pun ada di sebelah kanan, tetapi dalam laman web berkenaan, hanya ada gambar saya dan gambar anak saudara saya itu setengah, seolah-olah memberi gambaran yang tersendiri. Ini adalah tindakan berniat jahat, bila gambar itu disiarkan di internet, banyak pihak yang membuat andaian dengan pelbagai rumusan tentang karakter saya,".

No comments:

Post a Comment